Hadiah sempena Aidilfitri 1430 H

Assalamualaikum WBT..

Segunung puji yang tidak terhingga kepada Allah SWT kerana dengan izin-Nya dapat kita terus menghirup udara, manarik dan menghembus nafas setiap saat. Juga atas nikmat-Nya sehingga kita masih kekal dalam keadaan Islam dan Iman.

Selaut selawat kepada junjungan mulia dan teragung, Nabi dan utusan Allah terakhir, Ibnu Abdullah Muhammad sallallahu 'alaihi wasallam, peneraju gerakan muda, pembangkit kefahaman dan semangat Islam. Panglima yang ramah, suami yang penyayang, ketua negara yang penuh berhikmat terhadap rakyat yang majmuk. Engkaulah Ya Rasulallah, penerang dunia yang gelita dengan jahiliyyah sehingga ke hari akhirat.

Seterusnya kepada ahli keluarga baginda yang mulia daripada golongan al-Muthathohhirunn (suci mulia), para isterinya dan seluruh keturunannya sehinnga kehari ini dan selamanya. Juga kepada para sahabat Rasulullah SAW, as-Saabiquun al-Awwaluun, segenap Salafus-Saleh, para ulama', awliya' dan syuhada'.

Video yang saya perolehi ini sebenarnya telahpun lama diterbitkan dan wujud di dalam Youtube. Tapi, entah mengapa baru dalam tempoh seminggu ini saya menjumpainya melalui blog 10tahun.blogspot.com

Saya ketinggalan rupa-rupanya...

Inilah sejarah kita...

10 Tahun Sebelum Merdeka (1 of 4)


10 Tahun Sebelum Merdeka (2 of 4)


10 Tahun Sebelum Merdeka (3 of 4)


10 Tahun Sebelum Merdeka (4 of 4)


Federation of Malaya


Malayan Union


Ulasan sejarawan tentang 10tahun


Secara peribadi, saya amat kesal kerana sejarah yang selama ini saya pelajari, melalui bahan dan rujukan yang disediakan oleh pihak kerajaan sejak dibangku sekolah rendah sehinggalah sekolah menengah, 'tidak lengkap', 'telah diseleweng' dan banyak penipuan walau saya tidak penafikan ada yang benar.

Bukan nasionalisme yang kucari, tapi ku cari Islam.

Kemenangan umat Islam untuk menemui Syawal kian tiba. Moga kemenangan yang sebenar untuk Islam kian membangkit.

Di kesempatan ini juga saya menyusun sepuluh jari memohon kemaafan andai ada salah dan silap sepanjang perkenalan, kepada seluruh yang saya kenali secara terus mahupun tidak. Semoga Ramadhan kita pada tahun ini diterima oleh Allah dan kemenangan Syawal ini kita raikan bersama dengan penuh syukur kepada Allah SWT.

Hidup dalam mencari,

dan tetap akan terus mencari...

Comments