Nak Jugak!!

Salam sejahtera.

Bila terdapat golongan yang tidak putus-putus mencuba untuk merebut kekuasaan, pangkat dan kroni, maka semakin kalutlah arena politik di Malaysia. Walaubagaimanpun, ia tetap salah satu daripada rencah perjalanan politik yang semakin mencabar dek kerana timbulnya 'perkara-perkara pelik' di dalamnya.

Sudah pastinya, terdapat golongan yang tidak mahu menjadikan dan mengaitkan Islam sebagai sumber di dalam perundangan. Kononnya mengatakan ianya tidak sesuai digunakan pada masa sekarang. Islam diwar-warkan dengan bayangan prejudis yang tidak baik dalam perlaksanaannya seperti hukuman hudud. Apakah ianya dilaksanakan kepada seluruh manusia termasuk orang bukan Islam? Hakikatnya, hukuman hudud untuk orang Islam sahaja, tidak untuk orang bukan Islam atau non-muslim.

Apabila ada golongan yang mahu melakukan tindakan 'pelik' terhadap perkara-perkara Dewan dan sebagainya, mengubah orang-orang tertentu dengan sesenang dan sesuka hatinya sahaja. Seolah-olah sudah tiada autoriti terhadap perlembagaan dan terhadap pemimpin yang telah dilantik.

Sudahlah undang-undang Islam tidak mahu diikut, sekarang peruntukan di dalam perlembagaan seolah-olah mahu untuk diubah-ubah agar 'selari dengan selera'.

Islam sebagai agama dan undang-undang perlembagaan tidak mahu diikut, perlembagaan yang telah termentai semenjak merdeka juga tidak mahu diikut. Andai ini keadaannya, apa yang mahu diikut? Mahu ikut seperti cerita kartun di dalam televisyen ke?

Mengapa asyik melakukan perkara pelik..?

Hidup dalam mencari...

Comments