Piramid Mesir vs Sunway Pyramid

Assalamualaikum.

Segala Puji dan Puja hanya layak kepada Allah SWT. Selawat dan salam ke atas baginda Muhammad SAW, salam sejahtera kepada para sabiqun al-awwalun, ahli Baqi', ahli Badar dan seluruh syuhada' yang mereka sentiasa hidup di sisi Allah SWT.

Malam semalam telah sempat saya habiskan sehingga episod ke 17 The Arrivals. Namun masih tidak kesampaian menghabiskan tontonan saya terhadap episod ini. Selain itu, saya telah mula menonton The Divine Book dan The Secret of Freemasons. Semuanya berkaitan. Agak segan untuk saya menyatakannya kerana pasti di sana ramai yang telah menyempurnakan tontonan mereka terhadap ketiga-tiga dokumentari ini.

Sesiapa yang telah menonton The Arrivals (49 episod), pada saya tidak boleh berhenti dengan apa yang telah mereka tontoni tanpa sebarang susulan secara peribadi atau sebagainya untuk mencari lebih bayak maklumat sebarang perkara yang bersangkutan. Saya telahpun mula menonton secara serius dokumentari ini bersama The Divine Book (10 episod). Daripada keduanya saya menemui The Secret of Freemasons (9 episod) yang benar-benar menarik perhatian saya.

Pengembaraan saya, saya masih teruskan. Bukan hanya terhadap bahan daripada Youtube, namun daripada beberapa web dan e-book yang berkaitan dengan sebarang tajuk dan tontonan saya. (Pastinya fungsi Internet Download Manager) perlu dimanfaatkan sebaik mungkin.

Selepas menonton The Arrivals, teringat saya tentang Sunway Pyramid yang saya jejaki beberapa tahun yang lalu. Tidak dinafikan bahawa bermain bowling (sukan kegemaran saya) di sana sangatlah seronok dan selesa. Manakan tidak, ianya digunakan sebagai tumpuan pada Komanwel 1998 yang lalu.

Kali kedua saya ke sana ketika sambutan ulangtahun kemerdekaan Malaysia antara tahun 2002 atau 2003 (kerana saya benar-benar lupa tahunnya). Namun, yang pasti sebelum tahun 2004 kerana pada tahun tersebut saya tidak ke sana. Masih ingat gelagat seusia saya duduk berkumpul, berbaring bersama lelaki dan perempuan.

Isunya bukan apa yang saya ceritakan tadi, tapi ialah 'piramid'. Saya tidak tahu adakah terdapat elemen Zionis, Freemason dan sebagainya di dalam 'Sunway Pyramid' tersebut. Saya telah bersembang dengan seorang sahabat saya di Malaysia dan dia bersetuju untuk membantu 'melihat-lihat' mengenainya. Kemuncak pada piramidnya tidak ubah seperti ada ruangan untuk 'cahaya mata' terbit seperti binaan yang serupa di Dubai dan beberapa buah negara di Eropah. Apakah ada muslihat disebaliknya? Lihat pada puncaknya. Saya masih tiada jawapan.









"Katakanlah! (Wahai Muhammad) Dialah Allah Yang Maha Esa" (Surah Al-Ikhlas 112:1)

Hidup dalam mencari...

Comments